Home > Huisregels

Huisregels

Bij tandartsenpraktijk Simons hanteren wij huisregels om de veiligheid en kwaliteit te waarborgen. Voor een optimale mondzorg vragen wij om uw medewerking met de punten benoemd op deze pagina.

Foto nemen tanden

Algemeen

  • Als patiënt van onze praktijk geeft u ons toestemming om alle relevante persoons- en medische gegevens te verwerken en op te slaan in uw dossier.
  • Voor een gezond gebit is het belangrijk dat u onze praktijk regelmatig bezoekt. Wij adviseren kinderen én volwassenen om twee keer per jaar een controle uit te laten voeren.
  • Voor het zo lang mogelijk behouden van uw gebit is een goede mondhygiëne belangrijk. Wij zullen er, samen met u, alles aan doen om u hierin te begeleiden.
  • Het streven is om altijd op tijd te werken. Het komt wel eens voor dat er een spoedgeval is of dat een behandeling iets langer duurt dan in eerste instantie was ingeschat. Wij kunnen dan iets uitlopen en vragen hiervoor uw begrip.

Afspraken

  • Meldt u zich voor aanvang van uw afspraak bij de balie en geef wijzigingen door.
    Indien u verhinderd bent, meldt u dit dan zo snel mogelijk aan de assistent. De gereserveerde tijd kunnen we dan aan iemand anders aanbieden.
  • Zeg bij verhindering uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af. De gereserveerde tijd wordt dan niet in rekening gebracht.
    Is uw afspraak op een maandag dan dient u deze uiterlijk de vrijdag ervoor te annuleren.
  • Bij het niet tijdig annuleren van de afspraak worden er kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden niet vergoed door uw verzekering.
  • Het annuleren of verzetten van afspraken kan telefonisch (ook via ons mobiele telefoonnummer) of per e-mail.
    Afspraakherinnering ontvangen: geef hiervoor uw e-mail en uw mobiele nummer aan ons door. Het is ons streven om u vooraf een herinnering te sturen.
  • Het niet ontvangen van een afspraakherinnering betekent niet dat uw afspraak niet doorgaat. Het gaat hier om een extra service. Uw afspraak sticker en/of uw afspraak email is de basis voor uw vervolgafspraak!

Juiste gegevens/ betaling factuur

  • Geef wijzigingen in uw adresgegevens, telefoonnummers, e-mail en/of verzekeringsgegevens zo snel mogelijk aan ons door bij voorkeur schriftelijk, telefonisch of bij de balie door.
  • Adreswijzigingen dient u ook zelf tijdig door te geven aan INFOMEDICS en uw verzekering.
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen aan Infomedics en uw verzekering.
  • Bij het niet (tijdig) betalen van uw rekening verstuurd door Infomedics, krijgt u een blokkade. Vervolgbehandelingen komen dan te vervallen en u ontvangt hiervan bericht. Spoedeisende pijnklachten kunnen wel tegen contante betaling worden uitgevoerd. Reguliere behandelingen worden pas weer ingepland nadat de volledige rekening bij Infomedics is voldaan. Vervallen afspraken worden hierna weer in overleg met u ingepland.

Patiënten aan het woord

Benieuwd wat anderen vonden van hun bezoek?

Een super ervaring!

Mondhygiëniste is super fijne dame die de tijd neemt en uitlegt wat ze gaat doen. Zoon heeft ASS en wordt ook echt super goed begeleid!

Tandarts rustige man doet het prima. Zijn dochters inmiddels ook beide tandarts en zeer geliefd bij de kinderen!

Rinz

Een super ervaring!

Hele goeie tandarts hij is rustig vriendelijk en stelt je gerust ook mag je zelf altijd kiezen voor een verdoving. Assistentes zijn ook vriendelijk.

Voor mensen met angst voor de tandarts een aanrader.

Joos

Nieuwe klant

Kundig en vriendelijk

Al bijna 30 jaar onze tandarts. De tandarts is rustig, vriendelijk en werkt snel. De mondhygiëniste (zijn vrouw) is ook kundig en erg aardig. Hele fijne praktijk. Oh ja, en de tandarts werkt met een nieuw soort verdoving, wat een verbetering zeg. Nauwelijks last gehad van een opgezet gevoel.

Sophia

Al 30 jaar onze tandarts