Huisregels
Bij tandartsenpraktijk Simons hanteren wij huisregels om de veiligheid en kwaliteit te waarborgen. Voor een optimale mondzorg vragen wij om uw medewerking met de punten benoemd op deze pagina.

Algemeen
- Als patiënt van onze praktijk geeft u ons toestemming om alle relevante persoons- en medische gegevens te verwerken en op te slaan in uw dossier.
- Voor een gezond gebit is het belangrijk dat u onze praktijk regelmatig bezoekt. Wij adviseren kinderen én volwassenen om twee keer per jaar een controle uit te laten voeren.
- Voor het zo lang mogelijk behouden van uw gebit is een goede mondhygiëne belangrijk. Wij zullen er, samen met u, alles aan doen om u hierin te begeleiden.
- Het streven is om altijd op tijd te werken. Het komt wel eens voor dat er een spoedgeval is of dat een behandeling iets langer duurt dan in eerste instantie was ingeschat. Wij kunnen dan iets uitlopen en vragen hiervoor uw begrip.
Afspraken
- Meldt u zich voor aanvang van uw afspraak bij de balie en geef wijzigingen door.
Indien u verhinderd bent, meldt u dit dan zo snel mogelijk aan de assistent. De gereserveerde tijd kunnen we dan aan iemand anders aanbieden. - Zeg bij verhindering uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af. De gereserveerde tijd wordt dan niet in rekening gebracht.
Is uw afspraak op een maandag dan dient u deze uiterlijk de vrijdag ervoor te annuleren. - Bij het niet tijdig annuleren van de afspraak worden er kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden niet vergoed door uw verzekering.
- Het annuleren of verzetten van afspraken kan telefonisch (ook via ons mobiele telefoonnummer) of per e-mail.
Afspraakherinnering ontvangen: geef hiervoor uw e-mail en uw mobiele nummer aan ons door. Het is ons streven om u vooraf een herinnering te sturen. - Het niet ontvangen van een afspraakherinnering betekent niet dat uw afspraak niet doorgaat. Het gaat hier om een extra service. Uw afspraak sticker en/of uw afspraak email is de basis voor uw vervolgafspraak!
Juiste gegevens/ betaling factuur
- Geef wijzigingen in uw adresgegevens, telefoonnummers, e-mail en/of verzekeringsgegevens zo snel mogelijk aan ons door bij voorkeur schriftelijk, telefonisch of bij de balie door.
- Adreswijzigingen dient u ook zelf tijdig door te geven aan INFOMEDICS en uw verzekering.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen aan Infomedics en uw verzekering.
- Bij het niet (tijdig) betalen van uw rekening verstuurd door Infomedics, krijgt u een blokkade. Vervolgbehandelingen komen dan te vervallen en u ontvangt hiervan bericht. Spoedeisende pijnklachten kunnen wel tegen contante betaling worden uitgevoerd. Reguliere behandelingen worden pas weer ingepland nadat de volledige rekening bij Infomedics is voldaan. Vervallen afspraken worden hierna weer in overleg met u ingepland.
Veelgestelde vragen
Wij beantwoorden graag al uw vragen. De veelgestelde vragen hebben we voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan een kijkje op onze veelgestelde vragen pagina, of neem contact met ons op.
Hoe kan ik een afspraak maken?
Een afspraak maken kan telefonisch via ons telefoonnummer 0320-223323 of gemakkelijk online via onze website.
Bent u nog geen patiënt bij ons? Schrijf u dan in, zodat we u van harte welkom kunnen heten in onze praktijk. Ons team staat klaar om u te helpen en eventuele vragen te beantwoorden.
Worden jullie behandelingen vergoed door mijn zorgverzekering?
Of en in hoeverre een behandeling wordt vergoed, is afhankelijk van uw zorgverzekering en eventuele aanvullende tandartsverzekering. We raden u aan om uw polisvoorwaarden na te kijken of, indien gewenst, contact op te nemen met uw zorgverzekeraar voor meer informatie over eventuele vergoedingen. Voor geplande behandelingen kunnen wij u altijd een begroting meegeven, zodat u deze specifiek met uw zorgverzekeraar kunt overleggen.
Moet ik iets meenemen naar de eerste afspraak?
Ja, het is handig als u uw verzekeringsgegevens, een geldig identiteitsbewijs en, indien van toepassing, een overzicht van uw medische voorgeschiedenis meebrengt.
Als u gegevens heeft van vorige tandartsbezoeken, kunt u deze ook meenemen.
Kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?
Het kan natuurlijk gebeuren dat u een afspraak moet verzetten of annuleren. Laat het ons dan minimaal 24 uur van tevoren weten, zodat we een nieuwe afspraak voor u kunnen inplannen en uw tijdslot aan een ander kunnen aanbieden. Indien de afspraak binnen 24 uur wordt geannuleerd, kunnen er kosten in rekening worden gebracht.
Patiënten aan het woord
Benieuwd wat anderen vonden van hun bezoek?